De Blocq in het kort

De Blocq in het kort

Paradijs voor natuurliefhebbers en watersporters

Jachthaven Almere Buiten

Startpunt excursies Wilgenbos en Lepelaarsplassen

Oudste stukje Zuidelijk Flevoland

Gemaal Blocq van Kuffeler is historisch erfgoed

Voormalig werkeiland Rijkswaterstaat

Een plezier om te wonen

Sluis verbindt Markermeer met de Blauwe As

Oase van rust

Een plek om op adem te komen


6 gedachten over “De Blocq in het kort

  1. Het zou een schande zijn als vijfhoek hier toestemming voor krijgt. Ik hoop dat alle tegenstanders hun krachten willen en kunnen bundelen om dit een halt toe te roepen!

    1. een schande inderdaad, weer een stuk natuur naar de kl….. op die manier. Dit moet inderdaad een halt worden toegeroepen. Misschien moeten we handtekeningen gaan verzamelen en die aanbieden aan de verantwoordelijken. Als geboren en getogen Flevolander (bouwjaar 1970) en dus kind van de polderpioniers – heb ik in al die jaren al veel natuurschoon zien verdwijnen. Het is een keer genoeg met die afbraak. Actie nu.

  2. vele jaren is er strijd geweest tegen een container terminal cq overslag.nu weer is er sprake om een puinbak te creeren . voor de fa Reimert.
    Notabene in een natuurgebied waar vele dieren leven zoals vogels herten konijnen, diverse beschermde diersoorten.
    Dit unieke gebied mag niet vernietigd worden door wie dan ook. ieder weekend genieten honderden natuurliefhebbers van dit unieke gebied. tijd voor actie

  3. Je maakt ook een aantal schepen tot 64 meter broodloos die nu wekelijks door de sluis komen met hun lading zand en grind, deze mensen verdienen al meer dan 20 jaar een boterham met hard werken zonder schade aan de natuur te veroorzaken! Bij een overslag bij block komen alleen de grotere schepen aan bod en is de natuur en kansrijke ontwikkeling van dit mooie stuk natuur voor altijd vernietigd! Schande

  4. Er wordt nog steeds niets vermeld dat er plannen zijn voor een betoncentrale. Op de voorlichtingsavond werd gesproken over 3 tot 5 schepen per week. Als er dan nog een betoncentrale bij komt zal het niet bij deze 3 tot 5 schepen blijven. Die zijn dan alleen al nodig voor de betoncentrale. Dan nog tbv puin en vuil overslag. En wat brengt de verdere toekomst qua uitbreidingen dan. Een asfaltcentrale??? een thermische reiniger??? Dat brengt dan nog meer bewegingen met zich mee.
    Dit moeten we niet willen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: