De Blocq in het kort
Paradijs voor natuurliefhebbers en watersporters
Jachthaven Almere Buiten
Startpunt excursies Wilgenbos en Lepelaarsplassen
Oudste stukje Zuidelijk Flevoland
Gemaal Blocq van Kuffeler is historisch erfgoed
Voormalig werkeiland Rijkswaterstaat
Een plezier om te wonen
Sluis verbindt Markermeer met de Blauwe As
Oase van rust
Een plek om op adem te komen
6 gedachten over “De Blocq in het kort”
Het zou een schande zijn als vijfhoek hier toestemming voor krijgt. Ik hoop dat alle tegenstanders hun krachten willen en kunnen bundelen om dit een halt toe te roepen!
een schande inderdaad, weer een stuk natuur naar de kl….. op die manier. Dit moet inderdaad een halt worden toegeroepen. Misschien moeten we handtekeningen gaan verzamelen en die aanbieden aan de verantwoordelijken. Als geboren en getogen Flevolander (bouwjaar 1970) en dus kind van de polderpioniers – heb ik in al die jaren al veel natuurschoon zien verdwijnen. Het is een keer genoeg met die afbraak. Actie nu.
vele jaren is er strijd geweest tegen een container terminal cq overslag.nu weer is er sprake om een puinbak te creeren . voor de fa Reimert.
Notabene in een natuurgebied waar vele dieren leven zoals vogels herten konijnen, diverse beschermde diersoorten.
Dit unieke gebied mag niet vernietigd worden door wie dan ook. ieder weekend genieten honderden natuurliefhebbers van dit unieke gebied. tijd voor actie
Je hebt helemaal gelijk. Niet te geloven toch?
Je maakt ook een aantal schepen tot 64 meter broodloos die nu wekelijks door de sluis komen met hun lading zand en grind, deze mensen verdienen al meer dan 20 jaar een boterham met hard werken zonder schade aan de natuur te veroorzaken! Bij een overslag bij block komen alleen de grotere schepen aan bod en is de natuur en kansrijke ontwikkeling van dit mooie stuk natuur voor altijd vernietigd! Schande
Er wordt nog steeds niets vermeld dat er plannen zijn voor een betoncentrale. Op de voorlichtingsavond werd gesproken over 3 tot 5 schepen per week. Als er dan nog een betoncentrale bij komt zal het niet bij deze 3 tot 5 schepen blijven. Die zijn dan alleen al nodig voor de betoncentrale. Dan nog tbv puin en vuil overslag. En wat brengt de verdere toekomst qua uitbreidingen dan. Een asfaltcentrale??? een thermische reiniger??? Dat brengt dan nog meer bewegingen met zich mee.
Dit moeten we niet willen